Ambitioner for fremtiden

Jeg stiller op til Folketinget i Østjylland, fordi jeg vil arbejde for det, jeg ved Danmark kan blive. Vi hverken kan eller skal bakke tilbage eller forsøge at blive stående. Jeg tror på, at vi kan meget mere, end vi viser lige nu. Særligt når det kommer til uddannelse, accept af forskellighed i vores samfund, den grønne omstilling og vores internationale humane ansvar.

Jeg er muligvis forholdsvis ung og har selvfølelig ikke oplevet lige så meget af livet som en på 50, men som alle andre har jeg mine oplevelser og mit liv med i bagagen. Selv hvis jeg var halvtreds år gammel, ville jeg stadig kun have haft mulighed for at leve et liv. Jeg ville ikke have været både læge, folkeskolelærer, kontanthjælpsmodtager, virksomhedsejer, fabriksmedhjælper, pædagog og politimand. Men jeg har forståelse for at livet ikke altid er let for alle, at vi kun har os til at hjælpe hinanden, at vi alle ønsker at leve det bedst mulige liv og at vi skal være her alle sammen.

Jeg vil arbejde for et Danmark med varme, vilje og forstand. Hvor vi basere vores beslutninger på viden frem for populisme. Hvor vi tager os af hinanden og alle hjælper til med, hvad vi kan. Et Danmark der er endnu bedre end det dejlige land, vi allerede har i dag.

Om mig

27-årig studerende, uddannelsespolitisk nørd og evig optimist med en forkærlighed for rejser, håndbold og jordbærmilkshakes.