Radikale Venstre 16. november

Nyt folketingshåb for radikale

24-årige Katrine Robsøe har kurs mod Folketinget, efter at hun på weekendens generalforsamling hos Aarhus Radikale Vælgerforening blev valgt som ny folketingskandidat.

Den universitetsstuderende blev af generalforsamlingen valgt som nr. to ud af fire folketingskandidater fra Aarhus. Dermed tager hun over fra tidligere folketingsmedlem Liv Holm Andersen, der ligesom Katrine Robsøe også havde opbakning fra Århus Radikale Ungdom.

Nr. et blev partiets politiske leder, Morten Østergaard, der også er opstillet i byen og på nuværende tidspunkt partiets eneste folketingsmedlem i Østjylland.

»Jeg har store forventninger til Katrine. Hun bliver – sammen med Radikal Ungdom – partiets mest insisterende og tilstedeværende kampagnekraft,« fortæller den netop genvalgte formand i Aarhus Radikale Vælgerforening, Klaus Bach Trads.

Også formanden for partiets ungdomsorganisation i Aarhus er glad for valget af Katrine Robsøe.

»Hun har både en god arbejdsmoral og et godt politisk boldøje. Og trods sin unge alder har hun meget erfaring med politik, både fra sit arbejde som personlig assistent for folketingsmedlem Andreas Steenberg og igennem sin tid som medlem af forretningsudvalget i Radikal Ungdom og næstformand i Århus Radikale Ungdom,« siger formand for Århus Radikale Ungdom Andreas Gram Drachmann.

Artiklen er brag i Aarhus Stifttidende d. 22. april 2016